The Blog

Al Jazeera: "Fair," "Balanced," and Bought

It turns out that the Arab TV network was on Saddam's payroll. Surprise!

6:40 PM, May 28, 2003 • By STEPHEN F. HAYES
Widget tooltip
Single Page Print Larger Text Smaller Text Alerts

Curiously, as the American press struggles with questions about its own credibility, editors here have taken a pass on what one might think is a major story overseas. The New York Times ran a 98-word item on the al Jazeera firing on May 28, and it got a brief mention on MSNBC. It may be that the news about the dismissal broke too late to include it in newspapers out Wednesday. But the broadcast networks have largely skipped the story and only a handful of reporters followed up on the previous reports of collusion between the Iraqi regime and al Jazeera.

Will this time be different?

Stephen F. Hayes is a staff writer at The Weekly Standard.